Jorquera repróchalle a Feijóo que non fixera nada polo tren de proximidade
A Coruña, 22 Outubro 2011. O candidato do BNG á Presidencia da Xunta, Francisco Jorquera, participou esta tarde nun acto reivindicativo sobre o tren de cercanías, montándose no comboio que saía ás 17.30 horas da estación de A Coruña e que chegou ás 18 horas a Betanzos.
Jorquera -que estivo acompañado polo candidato Henrique del Río- explicou no Campo da Feira de Betanzos que con este acto reivindicativo queremos pór de manifesto as deficiencias e carencias do noso ferrocarril, as insuficiencias de Galiza en materia de infraestruturas ferroviarias, unhas das poucas comunidades que non posúe servizo de cercanías.
O candidato do BNG afirmou que apostar polos servizos ferroviarios de proximidade significa apostar por unha forma de transporte público máis ecolóxico e eficiente, que diminúe a dependencia do transporte privado, que reduce o consumo de combustíbel que está actualmente polas nubes e que sortea os enormes atascos de tráfico nos accesos a áreas metropolitanas como a de A Coruña.
A liberalización de Renfe empeorará as deficiencias de Galiza
En numerosas ocasións, explicou Jorquera, o BNG levou ao Congreso e ao Senado a necesidade de que o Goberno central traspasase á Xunta as vías que fican en desuso coa entrada en funcionamento do AVE e propiciase a creación dun servizo ferroviario de cercanías na Galiza. Máis continuamos sen este transporte fundamental para aproximarnos ao tren da modernidade.
Esta foi unha lexislatura perdida nese sentido, o Señor Feijoó nada fixo nen se interesou siquera por tratar de avanzar na creación dunha rede de cercanías na Galiza, sinalou Jorquera.
Salientou a precariedade dos servizos ferroviarios entre A Coruña e Ferrol, con tempos que parecen do tren do lonxano oeste, nada competitivo. E advertiu que en lugar de ir a mellor podemos ir a pior coa liberalización e privatización de Renfe, porque pende sobre Galiza a eliminación de servizos ferroviarios como o que estou a mencionar. Jorquera afirmou a necesidade de concienciarnos sobre os grandes beneficios que ten ter unha rede ferroviaria de cercanías que vertebre o territorio e sitúe a Galiza ao nivel de Comunidades con moita menos poboación como Asturias ou Murcia que desfrutan desta infraestrutura.
O candidato nacionalista explicou que o BNG aposta por incentivar e potenciar o transporte público colectivo. Unha rede de cercanías forma parte desa aposta, con servizos que comuniquen as cidades e Vilas dos distintos itinerarios. Precisaríamos, engadiu, unha compañía ferroviaria nosa que se faga cargo dos servizos interiores.