O BNG denunciará en Europa as descargas de carbón, “a ceo aberto” no porto da Coruña

Unha descarga de carbón recente

ana miranda 2Santiago de Compostela, 11 de agosto, 2014. A portavoz do BNG en Europa, Ana Miranda presentará unha denuncia ante a Comisión de Peticións do Parlamento Europeo sobre o incumprimento no control das descargas no porto de A Coruña.

Tras manter unha xuntanza coa directiva da Asociación Oza-Gaiteira-Os Castros, na que tamén participou a concelleira do BNG, María Xosé Bravo, Miranda anunciou que fará efectiva a denuncia ante a Comisión de Peticións do Parlamento Europeo sobre o problema de control das descargas de carbón e graneis, “a ceo aberto” no Porto de A Coruña.

A nacionalista manifestou que as descargas de sustancias e produtos constitúen “un risco obxectivo” na saúde humana e o recursos naturais. Esta actividade, abondou, realízase moi frecuentemente a ceo aberto e non cumpre os protocolos de protección da saúde necesarios, como xa denunciou en reiteradas ocasións o Grupo Municipal do BNG no concello.

Por outra parte, as descargas de carbón e sustancias a granel no porto coruñés triplicáronse no último ano nun 20%, cun total de 1.157.294 toneladas e o feito de que se triplicaran estas descargas non foi acompañado de novas medidas de corrección nin de protección.

descargas carbón portoA voceira nacionalista no Parlamento Europeo considera que “non se trata só dun tema local e denuncia “a permisividade do PP” no control da saúde e medio ambiente que comparou coa contaminación das Rías galegas, que por un afán exclusivo de negocio, relega a protección da saúde e da calidade de vida a un segundo termo. A nacionalista afirma que se está a incumprir a Directiva 2008/50/CE de calidade do aire –motivo polo que xa foi apercibido o Estado español como paso previo a un procedemento de infracción no Tribunal de Xustiza de Luxemburgo.

As partículas contaminantes procedentes das descargas a ceo aberto no Porto de A Coruña transmítense con moita facilidade polo vento e son os principais xeradores de contaminación ambiental do porto, superando mesmo os valores admitidos e medicións realizados polo tanto concello e Autoridade Portuaria. Esas medicións, denuncia o BNG, non son suficientes, pois deberían realizarse inspeccións sobre as descargas e graneis. Estas descargas están provocando recorrentes e frecuentes problemas respiratorios na veciñanza de Os Castros e problemas de contaminación na calidade do ar. Nos últimos meses, foron moitos casos de veciñanza afectada por algún tipo de patoloxía de tipo alérxica e afección do aparato respiratorio, afirma Ana Miranda.

Descargas_1O BNG vai levar a Bruxelas a denuncia da Asociación Oza-Gaiteira-Os Castros, co fin de facer cumprir ás autoridades competentes, “a normativa de protección” nun porto considerado Porto Nodal da Unión Europea que recibirá finanzamento por este motivo.

A portavoz do BNG en Europa esixirá que as medidas correctivas contra a contaminación sexan tamén aplicadas no resto dos portos galegos.