MOBILIDADE
O servizo de transporte urbano na Coruña debe pasar pola súa xestión pública municipal
Criticamos á xornada “Xestión e deseño del Transporte Urbano e Metropolitano” organizada pola Aula Compañía de Tranvías da Universidade da Coruña, que non ten outro obxectivo que o de xustificar o servizo privado e a xestión empresarial do transporte colectivo, e cuestionamos a presenza de representantes municipais durante o evento
Por iso en decembro presentamos unha moción que instaba o Goberno municipal a realizar os estudos e informes necesarios para a xestión pública municipal do servizo de transporte colectivo de viaxeiros, atendendo ao perfil de persoa usuaria do autobús no canto de beneficiar “de oficio”, como se fixo, a Compañía de Tranvías
O servizo de transporte colectivo de viaxeiros na cidade só é beneficioso para a Compañía de Tranvías que desde 2010 leva gañado máis de 21 millóns de euros a conta dos nosos petos. Pero como todo o que pasa en mobilidade co Goberno da Marea, o concelleiro nin está nin se lle agarda, polo que se ao final de todo este proceso o servizo finalmente volve recaer na Compañía confirmaríase que o «modelo alternativo» nesta área do Executivo local non é outro que seguir ao servizo do Sr. Prada
Vimos de trasladar esta maña as nosas críticas á xornada “Xestión e deseño del Transporte Urbano e Metropolitano” organizado pola Aula Compañía de Tranvías da Universidade da Coruña, xa que logo consideramos que as conferencias programadas non teñen outro obxectivo que o de xustificar o servizo privado e a xestión empresarial do transporte colectivo.
Con estas charlas, que se desenvolven ao longo do día de hoxe, se persegue trasladar a idea dunha mellor xestión da mobilidade desde o ámbito privado, algo que consideramos totalmente falso, ademais de exportar unha visión allea á propia realidade da mobilidade para a cidade e a contorna, compartindo experiencias doutra área metropolitana, neste caso a de Madrid, cunhas problemáticas e necesidades completamente diferentes.
Entendemos, doutra volta, que se nos quere vender un modelo de xestión da mobilidade totalmente falso e que beneficia neste caso á mesma empresa que durante os últimos 33 anos estivo aproveitándose dun convenio leonino que mantivo secuestrado un servizo esencial. E neste sentido, a presenza de representantes do Goberno municipal ao longo da xornada parécenos desafortunada e indica até que punto o Goberno da Marea xa ten tomado partido.
Lembramos que xa teñen pasado máis de tres meses desde a caducidade do convenio asinado entre a Compañía de Tranvías e o Concello da Coruña o que deu lugar a que o Goberno municipal prorrogase a prestación do servizo á propia Compañía, atendendo así antes á necesidades da empresa na vez da necesidades da veciñanza da Coruña, e sen facer valer a extinción da concesión que non tivera suposto consecuencias xurídicas nin económicas para o Concello.
Xa nos amosamos moi críticos coa decisión da Xunta de Goberno pola que se concedeu á propia Compañía de Tranvías, por un período de dous anos, toda vez se tiña decidido aplicar o Regulamento CE 1370/2007 que dá lugar á extinción da concesión administrativa do Servizo de Transporte Colectivo de Viaxeiros, xa que logo consideramos, e como con calquera outra concesión, se podería seguir atendendo ao servizo, mentres non houbera un novo modelo de xestión ou se concedera a outra empresa, sen a necesidade desa prórroga bianual.
Por iso en decembro, a través dunha moción, instabamos o Goberno municipal a realizar os estudos e informes necesarios para a xestión pública municipal do servizo de transporte colectivo de viaxeiros, atendendo ao perfil de persoa usuaria do autobús no canto de beneficiar “de oficio”, como se fixo, a Compañía de Tranvías. E na nosa iniciativa faciamos unha serie de propostas que pasaban pola mellora das infraestruturas, paradas, marquesiñas, autobuses etc, mellora das rutas, frecuencias e horarios, ou para implementación de bonificacións que fixeran máis accesíbel economicamente e compensaran a utilización do transporte colectivo fronte ao privado”.
O servizo de transporte colectivo de viaxeiros na cidade só é beneficioso para a Compañía de Tranvías que desde 2010 leva gañado máis de 21 millóns de euros a conta dos nosos petos. Pero como todo o que pasa en mobilidade co Goberno da Marea, o concelleiro nin está nin se lle agarda, polo que se ao final de todo este proceso o servizo finalmente volve recaer na Compañía confirmaríase que o «modelo alternativo» nesta área do Executivo local non é outro que seguir ao servizo do Sr. Prada.
A Coruña, 15 de marzo de 2017.
Noticias relacionadas:
- Pola xestión pública municipal do servizo de transporte urbano na Coruña
- Que interese pode ter o Goberno municipal para dar prioridade aos beneficios da Compañía de Tranvías?
- Reclamamos a xestión pública do servizo de transporte urbano