O Goberno Local, en outubro, superaba o prazo máximo legal de pago de provedores
A Coruña, 26 de decembro de 2014.- O Grupo Municipal do BNG sinala que segundo o Ministerio de Facenda e Administracións Públicas, o Goberno Local, en outubro de 2014, superaba o prazo máximo legal de pago de provedores. Así, sinalan as nacionalistas, sen coñecerse aínda os datos oficiais dos meses de novembro e decembro, o período medio de pago a provedores do Concello da Coruña no mes de outubro de 2014 foi de 39,71 días, que é un dos máis altos das cidades galegas. Tamén é igualmente moi superior ao das outras cidades galegas o importe de pendente de pago, que no caso da Coruña é de 33,3 millóns de euros. Así se pode comprobar na propia documentación do Ministerio de Facenda correspondente a outubro de 2014.
Sempre segundo o Ministerio, en setembro de 2014, o Goberno Local tampouco cumpría o período de pago medio a provedores, dado que o promedio era de 44,84 días. Reiterandose durante dous meses consecutivos o incumprimento do período de pago medio a provedores (neste caso, setembro e outubro de 2014), as nacionalistas lembran que a Lei Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de estabilidade orzamentaria e sostibilidade financeira, sinala no seu artigo 18.2(*) que, sempre nestas situacións, a xestión económico financeira do Concello da Coruña estará tutelada pola Xunta de Galiza e polo Estado para que cumpra co período de pago medio a provedores marcado legalmente.
(*) Artículo 18.5 de la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilidad
Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera
El órgano interventor de la Corporación Local realizará el seguimiento del cumplimiento del periodo medio de pago a proveedores. En el caso de las Corporaciones Locales incluidas en el ámbito subjetivo definido en los artículos 111 y 135 del Texto Refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales, cuando el órgano interventor detecte que el período medio de pago de la Corporación Local supera en más de 30 días el plazo máximo de pago previsto en la normativa de morosidad durante dos meses consecutivos a contar desde la actualización de su plan de tesorería de acuerdo con lo previsto en el artículo 13.6, formulará una comunicación de alerta, en el plazo de quince días desde que lo detectara, a la Administración que tenga atribuida la tutela financiera de las Corporaciones Locales y a la junta de gobierno de la Corporación Local. La Administración que tenga atribuida la tutela financiera podrá establecer medidas cuantificadas de reducción de gastos, incremento de ingresos u otras medidas de gestión de cobros y pagos, que la Corporación Local deberá adoptar de forma que le permita generar la tesorería necesaria para la reducción de su periodo medio de pago a proveedores. Cuando sea la Comunidad Autónoma quien tenga atribuida la citada tutela financiera deberá informar de aquellas actuaciones al Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas.
Si aplicadas las medidas anteriores persiste la superación en más de 30 días el plazo máximo de pago previsto en la normativa de morosidad se podrá proceder por el órgano competente de la Administración General del Estado, previa comunicación de la Comunidad Autónoma en el caso de que ésta ostente la tutela financiera de la Corporación Local, a la retención de recursos derivados de la participación en tributos del Estado para satisfacer las obligaciones pendientes de pago que las Corporaciones Locales tengan con sus proveedores. Para ello, se recabará de la Corporación Local la información necesaria para cuantificar y determinar la parte de la deuda comercial que se va a pagar con cargo a los mencionados recursos.